Het schone in organisaties

Steven de Groot | 2015 | Paperback / softback | Nederlands
Niet op voorraad
1 dag
€ 33,90

Dit product: vandaag besteld, vandaag per fiets thuisbezorgd in Middelburg!

Dit product is bij ons op voorraad in de winkel. Bestel het voor 16.00 via onderstaand mailadres of telefoonnummer, en wij bezorgen het vandaag per fiets in Middelburg!

Veilig op afstand betalen: betaal vooraf via Tikkie of aan de deur met de pin. We maken het apparaat na elke betaling schoon.

Informeer naar beschikbaarheid Engelse boeken

Wij raden u aan om voor de beschikbaarheid en levertijd van deze titel contact met ons op te nemen. In verband met de coronacrisis hebben verschillende Engelse leveranciers hun levering geminderd of tijdelijk gestaakt. De levertijd van boeken die niet bij ons op voorraad zijn kunnen hierdoor afwijken. Soms kunnen we een boek nog via andere wegen bestellen. Neem dus altijd even contact met ons op.

Beschrijving

'Lezen, dit mooie boek en aan de gang ermee: organisaties mooier maken!' (prof. dr. ir. Mathieu Weggeman) Organisaties zijn lang gedomineerd door de perspectieven van het Goede (kwaliteit) en het Ware (efficiency). Het perspectief van het Schone, een esthetische lens op organiseren, is veelal genegeerd of vergeten. Met het Schone wordt onder meer bedoeld de stimuli in organisaties die esthetische ervaringen veroorzaken als gevolg van de aanwezigheid of het toedichten van coherentie, herkenning, samenwerking, voltooiing en mysterie in organisaties. Met de veranderende functie van organisaties worden deze meer human centered, waarbij er ook ruimte komt voor de esthetische waarde van organisaties. Op basis van (promotie)onderzoek in dertig organisaties zoals Rabobank, Randstad en Flevoziekenhuis, theorieën uit de esthetica en praktijkervaringen met design thinking in organisaties beschrijft Steven de Groot acht ontwerpprincipes voor de verhoging van de schoonheid in organisaties. Het boek bevat twintig praktische interventies om organisaties mooier te maken waar organisatieadviseurs en managers direct mee aan de slag kunnen. In het slothoofdstuk voert De Groot elf organisaties en bedrijven op die een zekere esthetische waarde tonen. In de bijlagen is een scan opgenomen waarmee men de eigen organisatie op het Schone kan beoordelen. Prof. dr. ir. Mathieu Weggeman (hoogleraar Organisatiekunde aan de Technische Universiteit Eindhoven): 'In dit boek vestigt Steven de aandacht op een positieve, tot nu toe sterk verwaarloosde eigenschap van organisaties, namelijk het vermogen van organisaties om mensen schoonheid te laten ervaren. Schoonheid die te vinden is in de werkprocessen, in de producten en diensten die geleverd worden en in de manier waarop de samenwerking is georganiseerd.' De auteur Dr. Steven de Groot (1967) volgde de Design Academy in Eindhoven en studeerde onderwijskunde en bedrijfskunde. Hij werkt als organisatieadviseur, wetenschapper en manager voor multinationals en overheidsorganisaties.
Lees meer Lees minder

Details product

Door (auteur) Steven de Groot
Uitgeverij Boom uitgevers Amsterdam
Bindwijze / format Paperback / softback
Verschenen op 25-03-2015
ISBN / EAN 9789462760400
Taal Nederlands
Gewicht 623 g
Hoogte 228 mm
Breedte 227 mm
Dikte 14 mm